De active aanpak

1. Pre-deal (2-12 weken)

  • Snelle diagnose aan de hand van onze strikte investeringscriteria
  • Uitwerken ondernemingsplan samen met de verkoper/het management
  • Streven naar een goede oplossing voor de verkoper

2. Post-deal (4-24 maanden)

  • Verbeteren kasstroom door maken van liquiditeitsplanning
  • Verkleinen werkkapitaalbehoefte door intensief voorraadbeheer, preventief debiteurenbeheer en betaalafspraken met crediteuren
  • Ondersteunen verkoop met marktanalyses, producten en segmentkeuzes en voorbereiden van grote salespitches
  • Verhogen marge door verbeteren prijscalculatie, optimaal gebruik van het inkoopvolume en beperking afschrijvingen op oude voorraden
  • Stopzetten onnodige uitgaven en snijden in overbodige kosten
  • Organisatie waar nodig versterken
  • Verbeteren aansturing door inrchting rapportages en IT-systemen

3. Langetermijn (2-5 jaar)

  • Uitwerken strategisch plan samen met management
  • Ontwikkelen van gekozen marktsegmenten, regio's en kanalen
  • Additionele overnames (Buy-and-build)
  • Zorgvoldige voorbereiding exit en proactive benadering kopers